Alla snackar e-handel.

Men hur lyckas man?

21 februari, 2019

FashionInk bjuder in till ett panelsamtal där de bästa i branschen diskuterar framgångsfaktorer och delar med sig av erfarenheter och tips kring hur de jobbar med e-handel och logistik.

Under en eftermiddag i Textile Fashion Center går vi igenom hela kedjan, från köpsug till leverans, med fokus på att ge värdefulla råd, kunskaper och tankar inför framtiden.

 

Datum: 21 februari 2019
Plats: Textile Fashion Center, Borås
Tid: 15.00 – 17.00 (Mingel kl 15.00. Panel kl 15.30)

 

Paneldeltagare


Malin Hultqvist, Stayhard
 – VD:n som styrt Stayhard under företagets starka tillväxtfas de senaste åren. Malin vet det mesta om hur man bär sig åt för att blir en av Sveriges ledande destinationer för manligt mode.


Victor Halvarsson, Vanbruun
 – Grundare av Vanbruun, e-handeln som med hjälp av diamanter tagit oss med storm! Victor är nyligen utsedd till Årets manliga stjärnskott på EY Entrepreneur Of The Year-galan i Västsverige och han kan berätta allt om hur de byggt upp sin e-handel till en omsättning på 40 miljoner kronor på bara några få år.


Piotr Zaleski, Ingrid
 – Grundare och CEO för frakttjänsten Ingrid, uppstickaren som enligt egen utsago är involverad i tio procent av alla onlineköp som sker i Sverige. Med stora kunder som Adlibris och Apotek Hjärtat har man full koll på hur logistiken kring e-handel kan optimeras och hjälpa till att öka lönsamheten i företaget.


Olof Jonsson, MQ
– I egenskap av logistikchef på MQ bjuder Olof på kunskap kring hur de stora företagen arbetar med sin logistik. Men också vilka problem de stöter på och hur det mynnar ut i nya tankar kring framtidens lösningar. Lösningar som han nu själv utvecklar i egna företaget Belogic.


Björn Andersson, Korallen
– VD på Boråsföretaget Korallen som under många år framgångsrikt arbetat som tredjepartslogistiker åt stora modemärken såsom Nudie, Whyred och Acne. Björn kommer med kunskap om hur lager och logistiklösningar kan anpassas på absolut bästa sätt för olika kunder och varumärkens behov.

 

Utöver kunskap bjuds det på fika från Vedugnsbageriet i Sandhult och mingel med andra företagare och branschkollegor.
I samband med eventet lanserar vi även en ny flik på Sjuhäradstextil.se* – logistik och e-handel.

Antalet platser är begränsat. Eventet är kostnadsfritt men vi tar ut en no-show avgift om 500 kr om du uteblir utan att ha avanmält dig. Om du har frågor eller vill att vi kontaktar dig, maila projektledare Therese Fredman: therese@sjuharadstextil.se

 

Anmälan

 


 

*FashionInk i Borås har gjort en kartläggning över textilindustrin i Sjuhärad. Syftet med detta register är att snabbt kunna ge en överblick över den produktion och de leverantörer som finns att tillgå i regionen. Med den här webbtjänsten vill vi fortsätta vårt arbete med att stimulera textil- och modebranschen i Sverige och göra det lättare för personer och företag som vill producera i Sverige att hitta rätt.